سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ماه
درباره وبلاگ


پیوندها
لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 6
  • کل بازدیدها: 47709



یالطیف

ماه

ماه ذیقعده ماهی پر خیر و برکت است و انجام اعمالی نیز در این ماه توصیه شده است. از جمله اعمال این ماه نماز مخصوص روزهای یکشنبه ماه ذیقعده است.
 

نماز ماه ذیقعده:
در روز یکشنبه ماه ذیقعده غسل کن و وضو بگیر و چهار رکعت نماز بخوان. به این صورت که در هر رکعت حمد یک مرتبه و سوره توحید سه مرتبه و معوذتین (سوره ناس و فلق) را یک مرتبه بخوان. بعد از نماز  هفتاد مرتبه استغفار کن و در پایان استغفار، بگو:‏ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ‏.
سپس این ذکر شریف را قرائت کن: « یَا عَزِیزُ یَا غَفَّارُ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لَا یَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْتَ‏ .»

رسول خدا (صلوات الله علیه و آله) به خواندن این نماز توصیه داشته و فرمودند: هر که این نماز را بجا آورد، توبه‌‏اش قبول و گناهش آمرزیده شود و دشمنان او در روز قیامت از او راضى شوند.

توسعه‌ی رزق و روزی، قبرگشاده و نورانى، رضایت والدین و آمرزش پدر و مادر و نسل و فرزندان پاداش کسی است که این نماز را به جا آورد. این شخص با ایمان می‌میرد و دینش گرفته نمی‌شود و ملک الموت با او در وقت مردن مدارا می‌کند و به آسانى جان خواهد داد.

***

همچنین روزه سه روز متوالی در این ماه که از ماه های حرام می باشد توصیه شده است که  هر که در یکى از ماه ‏هاى حرام سه روز متوالى که پنجشنبه و جمعه و شنبه باشد روزه بگیرد، ثواب نهصد سال عبادت براى او نوشته شود.

 




موضوع مطلب :

       نظر
سه شنبه 92 شهریور 26 :: 5:1 عصر
آیینه

 
 
 
log

دریافت کد آهنگ