سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ماه
درباره وبلاگ


پیوندها
لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 5
  • بازدید دیروز: 4
  • کل بازدیدها: 47708



یا لطیف

زهرا و علی سلام الله علیهم

یک مرد و زن .. مکمّل هم .. در کنار هم ..

آیینه وار .. هردویشان .. بی قرار هم ..


معنای اصلی لغت خانواده اند ..

مست نگاه یکدلی و می گسار هم ..


این زندگی بنا شده بر پایه های عشق ..

بی اعتنا به ثروت و دار و ندار هم ..


یک خانه ی محقّر و یک قطعه ی حصیر ..

سرمایه های اصلیشان اعتبار هم ..


کانون گرم پرورش غنچه های یاس ..

پیوندشان .. وقوع و طلوع بهارِ هم ..


در آسمان عاطفه .. این ماه و آفتاب ..

چرخیده اند تا به ابد در مدار هم ..


عاقد خدا و .. مهریه آب و .. سکوت محض ..

آری .. شدند همنفس روزگار هم ..


شاعر : وحید قاسمی




موضوع مطلب :

       نظر
چهارشنبه 91 مهر 26 :: 11:28 صبح
آیینه

 مشخصات فیلم 
 
 نام فیلم: برائت از مسلمانان (زندگی محمد (ص) رسول اسلام) 
 سناریست، تهیه کننده و کارگردان: سام باسیل به انگلیسی: (Sam Bacile)
 محصول: 2011 ـ ایالات متحده آمریکا 
 زمان: 120 دقیقه 

 داستان فیلم 
 
     این فیلم با صحنه‌هایی از حملات گروه‌های تندرو به یک داروخانه مربوط به پزشکی قبطی در مصر آغاز می‏شود. در این صحنه چند مسلمان با محاسن بلند با چوب و چماق به داروخانه این پزشک حمله می‏کنند و با حمله ناجوانمردانه به همسر وی، مغازه اش را ویران می کنند؛ اما پلیس مصر تنها نظاره گر این حادثه است. 
    

 فیلم پس از این بخش، به حیات پیامبر اعظم(ص) در صدر اسلام منتقل می‌شود و با پخش صحنه های مبتذل (که از بیان آنها معذوریم)، علاوه بر توهین به پیامبر اکرم(ص)، دین اسلام را به عنوان "سرطان" و مسلمانان را افرادی خشن، عقب مانده و طرفدار خونریزی نشان می دهد. 
 
     گذشته از صحنه‏ های سخیفی که ارزش بیان ندارد، یکی از شیطنتهای فیلم آن است که مسلمانان را افرادی شکنجه‏ گر معرفی کرده است و در صحنه ای از فیلم یک زن سالخورده به نحو عجیبی شکنجه می شود؛ در حالی که در تاریخ اسلام چنین چیزی مشاهده نمی شود. در واقع، در این فیلم بسیاری از جنایت‏هایی که نظامیان آمریکایی، اسرائیلی و غربی در سال‏های اخیر در حق مردم فلسطین، عراق و افغانستان انجام داده و در "گوانتانامو" و "ابوغریب" مرتکب شده اند را بی‏شرمانه به اسلام و مسلمانان نسبت می‏دهد. 
 
    در این فیلم نقش پیامبر(ص) را یک بازیگر آمریکایی با رفتاری کمدی و توهین‌آمیز بازی می‌کند و در آن تلاش شده است تا نزول وحی بر پیامبر(ص) را دروغ معرفی کند. 
 
    روزنامه وال استریت ژورنال در توصیف این فیلم نوشت: فیلم "برائت از مسلمانان" یک فیلم سیاسی و نه مذهبی است و در آن از اسلام به عنوان سرطان یاد شده است. 

    علیرغم لغو پخش رسمی فیلم موهن، بخش‌هایی از این فیلم در فضای مجازی منتشر گردید و چون این کار از سوی قبطیان مهاجر مصری انجام شد، نخستین واکنش‌ها از مصر علیه این اقدام برخاست و سپس به لیبی، یمن و دیگر کشورها کشیده شد. 
     شخصیت‏های مسلمان، مسیحی، قبطی و نیز کاخ سفید ساخت این فیلم را محکوم کردند؛ اما مسلمانان خشمگین در مصر و لیبی، با حمله به نمایندگی های سیاسی آمریکا در "قاهره" و "بنغازی"، سفیر آمریکا در لیبی را کشتند. 
  
    دولت آمریکا که اینک با خشم مسلمانان بیدارشده مواجه شده است تلاش می‏کند خود را از این اقدام موهن بری کند؛ اما آیا می‏توان باور کرد که ساخت فیلمی با سرمایه هنگفت 5 میلیون دلاری و نیز اقدامات مستمر کشیش دیوانه بدون اطلاع و رضایت مقامات کاخ سفید انجام شده باشد؟  

منبع : http://www.fardanews.com




موضوع مطلب :

       نظر
دوشنبه 91 مهر 3 :: 8:50 صبح
آیینه

 
 
 
log

دریافت کد آهنگ