سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ماه
درباره وبلاگ


پیوندها
لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 7
  • بازدید دیروز: 2
  • کل بازدیدها: 47565



مسلمانان کشور میانمار (برمه سابق) در جنوب شرقی آسیا از سال 1982 حتی به عنوان شهروند کشور خود به شمار نمی‌روند و از کمترین حقوق شهروندی نیز محرومند! مسلمانان میانمار که عمدتا در منطقه آراکان (راخین) زندگی می‌کنند و جمعیتی نزدیک هشتصد هزار نفر در این استان دارند، به نام مسلمانان روهینگیا معروفند. 

و اما امروز، در میان سکوت جامعه جهانی، گروه‌های تندرو بودایی (مانند گروه ماگ) و دولت میانمار در حال پاکسازی قومی مسلمانان، به وحشیانه‌ترین شکل ممکن هستند.
مسلمانان میانماری زنده سوزانده میشوند!!

گروه‌های افراطی بودایی، گاه حتی همراه با پشتیبانی پلیس و ارتش به کشتار و آتش زدن دهکده‌ها و مساجد مسلمانان می‌پردازند.

 مسلمانان برمه در میان سکوت کشورهای مسلمان کشته می‌شوند، هیچ ملتی تاکنون این گونه در میان این همه خونسردی و سکوت بین المللی و بی‌خیالی دولت سرکوب نشده بود! 
نظامیان این کشور مردم مسلمان را مورد ضرب و شتم قرار داده، زنان را در جلو چشم دیگران مورد تجاوز قرار مى‌دهند، مردان را مصلوب مى‌سازند و به ‌قتل مى‌رسانند. هر روز شمار بسیاری از مسلمانان فرارى با سرگذشتى هولناک و داستان‌هاى تکان‌دهنده‌اى از فشارهاى نظامیان برمه‌اى خود را به اردوگاه‌هاى مرزى که در آن‌ها غذا به اندازه کافى یافت نمى‌شود و انواع بیمارى‌ها رواج دارد مى‌رسانند. 
در این اواخر نیز برنامه‌های بسیاری برای نابودی نسل مسلمانان در دولت در حال اجراست که می‌توان به قانون ممنوعیت ازدواج زنان پیش از 25 سالگی و مردان تا پیش از سن سی سالگی اشاره کرد؛ افزون بر همه اینها برای ازدواج کردن باید از اداره امنیت این کشور گواهی خاصی گرفته شود که گرفتن آن تنها با شرایط خاصی داده می‌شود. هدف از تمام این برنامه‌ها این است که به مسلمانان فهمانده شود که در این کشور هیچ گونه حقی ندارند. 

در میانه اوضاع ناامن سیاسی، بوداییان فرصتی پیدا کردند تا کارهایی انجام دهند که منجر به از بین بردن مسلمانان و توهین به مقدسات و شعائر دینی آن‌ها شود. دولت دستور داد که مسلمانان حق ندارند، مساجد جدید بسازند یا مساجد قدیمی خود را بازسازی کنند و با استناد به همین قانون، نزدیک به 72 مسجد را ویران کرد. از آغاز فوریه سال گذشته گروه‌هایی از بوداییان اقدام به سوزاندن روستاهای مسلمانان و کشتار و فراری دادن آن‌ها کردند و در این راه، نزدیک پانصد کشته و دو هزار مجروح بر جای ماند. 

اللهم عجل لولیک الفرج..

منبع: http://tashaghayegh1.mihanblog.com




موضوع مطلب :

       نظر
سه شنبه 91 مرداد 24 :: 1:35 صبح
آیینه

یا لطیف

دلگیر

خدای عزیزم..سلام..

آمده ام شکایت!

این هم شد زندگی که من می کنم؟!

بعضی وقتها شک میکنم که زنده ام یا مرده..!

خدای عزیزم..این ذکر را دوست دارم که مخصوص این شبهاست: مَولایَ بِذِکرِکَ عاشَ قَلبی..

ولی نمی دانم چرا دلم هنوز هم مرده است...

مگر نگفتی ماه رمضان هر شب می بخشی هزار هزار...؟!

امشب آمده ام اتمام حجت کنم با خودم و خودت..!

امشب می خواهم جزء آنهایی باشم که داری هی میبخشیشان..!

ببخش طلبکارانه آمدم..ولی خودت می دانی که گردنم از مو باریکتر است..

خودت گفتی شکایت هایم را پیش خودت بیاورم..

دلم گرفته خب..

چکار کنم..؟ دست خودم نیست...

دارد می میرد دلم خدا...

به دادم برس...




موضوع مطلب :

       نظر
چهارشنبه 91 مرداد 11 :: 10:48 عصر
آیینه

 
 
 
log

دریافت کد آهنگ